Even afkoelen met dit warme weer...

Op 12 september was het offerfeest voor onze islamitische leerlingen. Voor de overige leerlingen was er wel school, dus voorzagen we een leuke, alternatieve en vakoverschrijdende opdracht. En we hadden geluk, het was heel erg warm! De leerlingen konden waterballonnen verdienen door opdrachten van Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde en natuurwetenschappen goed op te lossen. Het werd een echte battle, jongens versus meisjes. Ze hebben zich erg goed geamuseerd en konden de dag afsluiten met een spetterend watergevecht!

Hieronder enkele foto's...

IMG_2838.JPG IMG_2841.JPG IMG_2840.JPGIMG_2857.JPG IMG_2855.JPGIMG_2854.JPG IMG_2852.JPGIMG_2851.JPG IMG_2850.JPGIMG_2849.JPG IMG_2848.JPGIMG_2875.JPG IMG_2873.JPGIMG_2866.JPG IMG_2862.JPG

Waterballonnengevecht...

IMG_2895.JPG IMG_2894.JPGIMG_2893.JPG IMG_2889.JPGIMG_2887.JPG IMG_2881.JPG

Op donderdag 1 september was het weer zo ver... opnieuw naar school.

Voor onze eerstejaartjes was het een hele aanpassing, van de basisschool naar het secundair. Ze werden daarom warm ontvangen en leerden hun klasgenoten en leerkrachten spelenderwijs kennen. De lessen, het lessenrooster en de hand- en werkboeken werden verkend. Ook school- en leefregels kwamen aan bod. Na dit alles werden de netbooks ingesteld, zodat ze klaarstonden om de dag nadien meteen vlot met de lessen te kunnen starten. 

Kortom, een hele boterham om mee te beginnen. Op naar de eerste lesdag...

IMG_2796.jpg

Integratiemoment L6-1A

Op maandag 9 februari was het opnieuw zover.

Onze leerlingen van 1A daagden het 6de leerjaar van basisschool De Klimroos en het vijfde en zesde leerjaar van basisschool De Wijsneus uit om samen te quizzen.

Het vak was deze keer wereldoriëntatie voor L6 en aardrijkskunde/geschiedenis/natuurwetenschappen voor 1A.

De leerlingen deden hun uiterste best om correcte antwoorden te geven, maar er kon slechts één klas winnen. L5+6 hebben hard gestreden, maar 1A behaalde de overwinning. Proficiat!

Fuif 5de en 6de leerjaar en 1ste en 2de middelbaar

Na de interessante inleefdag op het Lyceum konden de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar en eerste en tweede middelbaar elkaar ontmoeten op een gemaskerd bal.

Op vrijdag 6 februari rond 19u werden de leerlingen verwacht om een feestje te bouwen in de polyvalente zaal van het Lyceum. Nog geen halfuur later liep de zaal al goed vol. Leerlingen praatten wat bij en amuseerden zich later op de avond met allerlei danspasjes. Vanaf 21u konden ouders hun zoon- of dochterlief komen ophalen, maar sommigen wilden niet naar huis. Het was te leuk en te gezellig! Enkele ouders besloten dan maar om nog even een glaasje te drinken en zelfs mee te dansen met de jeugd.

Het werd een ontspannende en leuke avond voor alle aanwezigen.

 

Inleefdag zesde leerjaar

Volgend schooljaar zetten de leerlingen van het zesde jaar de grote stap naar het middelbaar onderwijs. Een nieuwe schoolkeuze begint zich op te dringen. Daarom organiseerde het Lyceum aan de Stroom een inleefdag voor alle zesde leerjaren van het gemeenschapsonderwijs in Temse.

De leerlingen van het zesde leerjaar van basisscholen De Vierklaver, De Wijsneus, De Klimroos en Mercator werden op 2 februari als een VIP ontvangen in de Theo de Deckerlaan. Ze konden vier workshops volgen die ze op voorhand gekozen hadden. Leerlingen volgden lessen Engels, Latijn, wetenschappen, economie, wiskunde in het Engels, verzorging, koken, lassen, verkoop en techniek.

Er vonden drie workshops plaats in de voormiddag en na een lekker broodje aangeboden door de school volgden de leerlingen hun vierde workshop. Als afsluiter kwamen alle leerlingen en leerkrachten samen om de foto’s van de dag te bekijken en ervaringen uit te wisselen.

Het was een aangename en leerrijke dag, waarvan zowel de leerlingen als de leerkrachten genoten hebben!

(Foto's volgen)

Azalealaan 101  -  9140 Temse  -  Telefoon: 03/771.08.84 Fax: 03/771.66.79  

E-mail algemeen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.