user_mobilelogo
  • test_website.png
  • IMG_0687.jpg
  • voorpaginaGO2.jpg
  • IMG_0776.jpg
  • BeFunky-photo.jpg
  • STRALENGLUNDER.gif

Kindercarnavalstoet - 1 maart 2013

Nu de nieuwbouw- en omgevingswerken eindelijk achter de rug zijn, konden wij de traditie weer opnemen om onze jaarlijkse kindercarnavalstoet te organiseren.

Op vrijdag 1 maart, rond 14.00 uur was het vertrek voorzien. Alle kinderen, van peuterklas tot 6de leerjaar, hadden zich hiervoor kleurrijk uitgedost. In de lagere school had elke klas zelfs een bijkomend carnavalsattribuut geknutseld : een grote strik, een gekke neus, een felle pruik, fantasierijke schoenen, een opvallende hoed, …

DSCN8574

Op kop van de stoet kondigde de Belleman van Temse op zijn eigen originele manier de komst van onze kinderen aan. Deze keer was er zelfs een Hulp-Belleman (Ignace De Meulenaere uit K2B) die mee voorop liep! Opvolging verzekerd dus …

DSCN8593

De carnavalsgroep “Ambiance Event on Tour” was aanwezig met hun carnavalswagen en zorgde voor de muzikale sfeer.

De afvaardiging van het Carnavalcomité van Temse bracht zelfs de echte prinsenwagen mee. De leerlingen van het 3de leerjaar mochten hierop meerijden in de stoet, een ervaring die hen zeker zal bijblijven.

DSCN8584

Er was ook een heel grote opkomst van ouders, grootouders, … die langs de kant mee konden genieten en voor de nodige sfeer zorgden. Een aantal ouders stapten zelfs mee in de stoet met buggy’s voor onze allerkleinsten.

DSCN8586

Op de foto’s kan je duidelijk zien dat iedereen heeft genoten, van klein tot groot … van jong tot oud(er). Dus … volgend jaar zijn we er zeker weer met de nodige carnavalssfeer!

DSCN8569

DSCN8571

Dank aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen aan dit succes!

Voor nog meer sfeerfoto’s kan je terecht op onze website www.vierklaver.be (Activiteiten in beeld) of op onze facebookpagina.

 

Dikketruiendag 20 februari 2013

Op dikketruiendag brengen wij naar jaarlijkse gewoonte de milieuproblematiek van de CO2-uitstoot in de belangstelling.
Als actieve MOS-school vinden wij het belangrijk onze kinderen en hun ouders hiervoor te sensibiliseren.
Wij proberen dit steeds via ludieke activiteiten over te brengen.

Vooraf werd een oproep gelanceerd naar ouders/kinderen om “oude” truien mee te brengen.
Hiermee werd dan ons nieuw schoolgebouw symbolisch warm ingeduffeld.
Achteraf worden deze truien terug gerecupereerd en de nog bruikbare exemplaren worden bezorgd aan de kringloopwinkel.

P1030577

’s Morgens werden onze ouders en kinderen ontvangen aan de schoolpoort door 2 pinguïns.
Zij gaven aan iedereen een ijsblokje met de opdracht zo goed mogelijk hiervoor te zorgen, zodat het niet zou smelten (bescherming tegen opwarming van de aarde) … Onvoorstelbaar welke oplossingen hiervoor werden bedacht !

P1030588

foto 1 dikke truiendag

De leerlingen van het 4de leerjaar dansten samen met de pinguïns op de muziek van “Heet van de planeet”.

 P1030589

In elke klas werden die voormiddag ook aangepaste lesactiviteiten voorzien rond het thema.
Elke klas had ook de opdracht gekregen om na te denken over een actie die zij zouden kunnen organiseren om alle dagen op school hun steentje bij te dragen voor het milieu door  bv. energie te besparen, afval te mijden …
Dit illustreren zij dan met een klasaffiche die duidelijk zichtbaar wordt opgehangen.
Als beloning en dank hiervoor ontvangt de klas dan een leuke ijsbeer-mascotte !

sofie l1b l2a siska

  Neem zeker ook een kijkje op onze facebook-pagina en de klasblogs voor nog meer info en foto’s !

31 januari – Dag van de Directie

dag van de directie 912x684

Wat een onbeschrijflijk fijn gevoel geeft dat toch, als je ’s morgens op je bureau komt en deze fijne attentie van je collega’s aantreft …
Een welgemeend woord van dank hiervoor aan iedereen !
Dit is één van de super-momenten als directie van een school die een” warm nest” biedt aan iedereen !

 Sneeuwpret

Sneeuwpret voor L6 :
Een leuke winterse activiteit, ontspannend en toch ook “constructief” !
 

sneeuwpret

De leerlingen van het 6de leerjaar werkten tijdens de middagspeeltijd samen om een sneeuwburcht te maken … Eigenlijk een les techniek in openlucht … :

Wat willen we maken ?
Wat hebben we daarvoor nodig ?
Hoe gaan we te werk ?
Wie doet wat ?
Evalueren van het resultaat: is het vooropgestelde doel bereikt ?
Aanpassen of bijwerken indien nodig...

Subcategorieën